Wat zijn dakbedekking leads?

Dakbedekking leads zijn potentiële klanten die interesse tonen in uw diensten, meestal door het indienen van contact informatie via een website of een ander online platform. Er zijn diverse manieren waarop dakdekkers meer leads kunnen genereren met behulp van marketing platforms.

Hoeveel kosten de leads voor dakdekkersbedrijven?

Afhankelijk van de kwaliteit, de locatie en de verwachte life value, kan een dak lead ergens tussen de €25 en €150 kosten. Een gedeelde lead, bijvoorbeeld, heeft minder waarde en is daarom een goedkopere dakdekker lead.

De grondbeginselen van het genereren van leads

Dakdekkersbedrijven kunnen zonder leads niet floreren of groeien. Leads zijn de levensader van elk dakdekkersbedrijf; het genereren van leads is het belangrijkste marketing doel. Maar al te vaak, zijn dakdekkers het waarom uit het oog verloren en richten ze zich te veel op het wat.

Facebook advertenties

Dakbedekkingsbedrijven kunnen leads genereren op Facebook met behulp van Facebook Ads. Helaas, sinds Facebook’s algoritme wijziging terug in 2018, is het krijgen van gratis klikken zeldzaam. Maar investeren in een Facebook Advertising-strategie kan consistente, hoogwaardige leads opleveren voor dakdekkersbedrijven in 2022.

Instagram-advertenties maken deel uit van het Ad-platform van Facebook, dus dakdekkers kunnen op beide sociale mediaplatforms verschijnen bij het uitvoeren van promoties. Met miljarden actieve gebruikers op beide platformen, biedt het gecombineerde aantal een enorm groot potentieel publiek voor uw dakdekker advertenties.

Leads Ads van Facebook zijn vooral nuttig voor het genereren van leads. Wanneer gebruikers uw advertentie zien, hebben ze de mogelijkheid om een vooraf ingevuld formulier in te dienen, dat al contactinformatie bevat die uit hun profiel is gehaald. Het resultaat is dat de conversie flink toeneemt.

SEO voor dakdekkers

Studies tonen aan dat SEO effectiever is dan ooit tevoren in 2022. Een plaats in de zoekresultaten van Google is een uitstekende manier om nieuwe leads te genereren. SEO omvat in het algemeen lokale, technische en on-page optimalisaties, samen met vermeldingen, linkbuilding en content marketing.

Content marketing

Het produceren van hoogwaardige content en deze vervolgens delen op verschillende platforms helpt dakdekkersbedrijven meer leads te krijgen. Bijvoorbeeld, een blog post over pannen dak reparatie kan kliks genereren op Google Zoeken en gedeeld worden door anderen op Facebook. U kunt zelfs hoogwaardige inhoud verspreiden naar uw e-maillijst als onderdeel van een meer uitgebreide promotiecampagne of nieuwsbrief.

E-mail Marketing

Met email marketing kunt u potentieel duizenden mensen direct bereiken, zolang u een echte lijst heeft opgebouwd uit eerdere ontmoetingen. De statistieken zeggen dat e-mail marketing meer dan €40 oplevert voor elke euro die uitgegeven is, dat is een uitstekende ROI. Maar, natuurlijk, zal wat het u oplevert afhangen van de kwaliteit van uw campagne.

Beoordelingsplatforms

We weten dat de meeste consumenten vertrouwen online reviews net zo veel als persoonlijke aanbevelingen, en dakdekkers moeten profiteren van 3rd party review platforms om meer leads te genereren. Of het nu Google My Business, Trustpilot, of andere review platformen, het hebben van goede recensies helpt om klanten te krijgen.

Google Ads – PPC Adverteren voor dakdekkers

Google Ads, voorheen AdWords, is een voorbeeld van PPC voor dakdekkersbedrijven. PPC blijft een effectieve lead generation strategie voor dakdekkers, zij het minder effectief dan SEO. Toch, verschijnen aan de top van Google zoekresultaten pagina’s is een luxe die alleen Google Ads kan bieden. Voor degenen die het niet weten, Google Ads vereist dat u betaalt voor elke keer dat een gebruiker op uwn advertentie klikt.

Hoewel Google Ads het meest populaire PPC platform is voor bedrijven, zijn andere platforms zoals Bing Ads bijvoorbeeld ook het overwegen waard in 2022.

Thank you for your message. It has been sent.
There was an error trying to send your message. Please try again later.
Welke werkzaamheden voert u uit?